Nutitelefonide kaamerate laialdane kasutus on digikaamerate müüki vabalangusesse surumas. Analüütikute sõnul on vähe lootust, et turg võiks taas tõusule pöörduda.
- Digikaamera Foto: Bloomberg
Digikaamerate tellimused Jaapani ettevõtetelt kukkusid septembris võrreldes eelmise aastaga 32,5% 3,96 miljonile ühikule, märkides sellega 29. langusekuud järjest, selgub Camera & Imaging Products Associationi avaldatud andmetest.
Jaapani siseriiklik kaubatarne kukkus 28,6% 540 000 ühikule ning eksport kukkus 33% 3,42 miljonile ühikule.
Euroopa tarne kukkus 32,5%, Ameerika tarne 41,9%, Aasia tarne 21,9% ning teiste regioonide tarne 27,4%.
“Digikaamerad ei jägi teiste tarbijaelektroonika toodete nagu televiisorid, sülearvutid ja nutitelefonid, radu. Viimased muutusid esmalt populaarseteks arenenud turgudel ning vallutasid seejärel arenevad turud,” märkis Euromonitori tarbijaeleketroonika osakonna juht Wee Teck Loo.
“Digikaamerad ei astu sama rada mööda. Arenevate turgude tarbijad ei osta digikaameraid üldse,” sõnas Loo. “Keskmiselt 150-200 dollarit maksvate digikaamerate hinnaga saab osta juba keskmise nutitelefoni, millel on palju enam funktsioone,” märkis ta.
Üks suurimaid digikaamerate tootjaid Canon teatas eelmisel nädalal kolmanda kvartali ärikasumi 27% langusest; languse põhjuseks oli peamiselt digikaamerate müügi langus.
Kuigi nõudlus digikaamerate järele väheneb, on Loo sõnul jätkuvalt hinnas digitaalsed peegelkaamerad ja kompaktkaamerad.
Seotud lood
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Hetkel kuum
Nurm ja Siimann avaldasid, kui palju raha paistab üldse lootust tagasi saada
Täiendatud prokuröri kommentaariga
Tagasi Äripäeva esilehele